Nordkapp, zorze polarne, orki, wieloryby, trekking, renifery i przepiękne, ośnieżone fiordy. To wszystko zimą! Na pokładzie s/y Azimuth – wygodnego, 17 metrowego, stalowego jachtu, zaopatrzonego w dwa systemy ogrzewania i osłoniętą sterówkę.

Terminy:

  • 9-19 lutego 2019 – brak miejsc
  • 19 lutego – 1 marca 2019 – 3 wolne miejsca


Trasa: Tromso – Nordkapp – Alta – Tromso
Rejs prowadzi KJ Filip Kołodziej

Plan rejsu
Odwiedzimy wiele, małych, norweskich wiosek, złowimy trochę świeżego dorsza na obiad, a przy odrobinie szczęścia zobaczymy jak Orki polują na zimujące w tamtym rejonie śledzie. Konkretna trasa rejsu jest uzależniona od aktualnej pogody i będziemy na bieżąco dopasowywać jej przebieg to warunków.

Po drodze odwiedzimy:
Tromso – 350 km na północ od koła podbiegunowego, nazywane „Paryżem Północy”, to największe miasto obszaru podbiegunowego w całej Skandynawii. Swoje wyprawy rozpoczynali tutaj Fridtjof Nansen i Roald Amundsen. Co roku zimą, przyciąga turystów stanowiąc doskonałe miejsce do obserwowania zorzy polarnej.

Skiervoy – typowa wioska rybacka umiejscowiona na wyspie. Teren ten zyskał nagle popularność ze względu na pojawianie się śledzi w tej okolicy. Tuż za nimi podążyły orki, które w bardzo inteligenty sposób polują na te ryby. Może uda nam się to zaobserwować!

Zatoka Kaenangen – w północnej części zatoki znajduje się fiord Jøkelfjorden, który szczyci się jedynym europejskim lodowcem cielącym się bezpośrednio do morza – Øksfjordjøkelen. Na południu znajduje się miasteczko Sørstraumen, przy którym występuje jeden z najsilniejszych prądów pływowych na świecie, występujący na Morzu Norweskim – Malstrøm.

Hasvik – mała wioska rybacka na wyspie Sørøya, zamieszkana przez około 1000 mieszkańców. To właśnie takich miejsc będziemy szukać na naszej drodze – wyrwanych z europejskich, nam bliskich, realiów.

Alta – Miasto zorzy polarnej! Powstało tu pierwsze obserwatorium tego niezwykłego zjawiska. Tutaj też, w otoczeniu pięknej przyrody tuż nad brzegiem rzeki Altaelva, co roku powstaje imponująca budowla ze śniegu i lodu – słynny Hotel Sorrisniva Igloo. Ten luksusowy hotel działa od stycznia każdego roku i topnieje na wiosnę.

Hammerfest – to miasto o bogatej, ale także tragicznej historii. Od czasu wybudowania w tym miejscu pierwszego kościoła w roku 1684, osada (a później miasto) była pustoszona przez dżumę, cholerę, głód i pożary. W 1809 roku Hammerfest splądrowały załogi dwóch angielskich fregat, w 1944 roku miasto zostało zbombardowane.

Havoysund – kolejna małą wioska rybacka, nasz przystanek w drodze na Nordkapp.

Nordkapp – najbardziej na północ wysuniętą część Europy, opłyniemy żeglarski „must be” i jednocześnie wpłyniemy na morze Barentsa.

Skarsvag – najbardziej na północy wysunięta wioska rybacka. To stąd wyruszymy taksówką na Nordkapp. Ze względu na grubą pokrywę śnieżną dojazd zimą możliwy jest tam tylko w konwoju, 2-3 razy dziennie. Czekają tam na nas malownicze klify i symboliczny globus do obowiązkowego zdjęcia!

Chcesz popłynąć z nami?
Napisz! Nie wymagamy żadnego doświadczenia żeglarskiego! Napisz: karo@sailcamp.pl

O jachcie:

Azimuth to stalowy jacht posiadający wszelkie systemy bezpieczeństwa oraz systemy łączności. Jest bogato wyposażony w urządzenia elektroniczne. Ze względu na swój rozmiar zachował także komfortowy charakter. Każdy z uczestników ma swoje miejsce, a części wspólne są przestronne i pozwalają funkcjonować całej ekipie w bardzo dobrych warunkach. Jacht posiada także dwa systemy ogrzewania, co na arktycznych wodach nie jest bez znaczenia.

Podstawowe dane:

  • nazwa jachtu: AZIMUTH
  • numer rejestracyjny: POL 18810
  • znak wywoławczy: SPG 4749
  • MMSI: 261046080
  • Nr telefonu IRIDIUM: +88 163 259 6896
  • port macierzysty: Gdańsk
  • rejestr PRS i klasa: 631811 (yKM)
  • karta bezpieczeństwa: 100/GDY2018
  • rejon żeglugi: oceaniczna bez ograniczeń
  • rodzaj kadłuba: stalowy
  • rodzaj jednostki: kecz
  • długość: 17.50 m
  • szerokość: 4.50 m
  • waga: 30 ton
  • silnik: Man 112 KM
  • zbiornik paliwa: 1 800 l
  • zbiornik wody: 1 250 l
  • generator prądotwórczy ONAN 220 V
  • dodatkowe źródła energii (panele słoneczne, elektrownia wiatrowa)
  • autopilot
  • ster strumieniowy
  • nowa elektronika Raymarine

Bezpieczeństwo

  • 12 i 6-osobowe tratwy ratunkowe
  • kamizelki pneumatyczne 290 N – 12 sztuk
  • kombinezony wypornościowe
  • EPIRB
  • telefon satelitarny Iridium 9575 Extreme
  • AIS
  • radio UKF
  • radar
  • dodatkowy ploter

Komfort

  • 5 kabin 2-3 osobowych
  • 12 koi
  • duża kuchnia
  • kuchenka elektryczna z piekarnikiem
  • 3 lodówki
  • ekspres do kawy
  • duża mesa
  • telewizor i radio CD/USB
  • biblioteczka
  • 2 łazienki (w tym jedna z prysznicem)
  • toalety elektryczne
  • system ogrzewania WEBASTO
  • ogrzewanie z silnika
  • zabudowany kokpit
  • bimini top

Wyposażenie

  • sonar
  • ponton 7 os. z silnikiem 25 KM
  • grill
  • sprężarka
  • osprzęt wędkarski
  • stół do przygotowywania ryb

Koszty:
Udział w rejsie to 2399 PLN.
W cenie:
– jacht
– skipper i bosman

Dodatkowe koszty:
– loty do i z Tromso (około 700 zł w obie strony)
– kasa jachtowa na prowiant, porty i paliwo (około 200 NOK na osobę, na dzień)
– rekomendujemy wykupienie ubezpieczenia podróżnego uwzględniającego żeglarstwo morskie

Aby zapisać się na rejs, napisz na: karo@sailcamp.pl