fbpx

100h stażu kapitańskiego na Selmie (20,26m LOA)

Termin: 6 – 14 lutego – brak miejsc, (9 dni) start o 15:00 i koniec o 10:00

Trasa: Szczecin – Szwecja – Gdańsk

Plan: 100h stażowych na jednostce powyżej 20 m i rajd po szwedzkich saunach!
Podczas tegorocznego rejsu sylwestrowego zrobiliśmy 120h na morzu, w tym 100h na żaglach, pokonując przy tym odległość 850nm ze średnią prędkością 7,2knt. Teraz spróbujemy poprawić ten wynik!

COVID-19
W przypadku odwołania rejsu z powodu COVID-19, gwarantujemy zwrot wpłaconych środków.

Trudy przeprawy przez Bałtyk, silne wiatry lub jeszcze trudniejsza flauta. Zimą nasze morze potrafi pokazać pazur. Najsłynniejszy polski jacht wyprawowy s/y SELMA to jednostka wręcz stworzona do stawiania czoła tym przeciwnościom. Cały sezon zwykle spędza na najtrudniejszym na świecie akwenie do żeglugi – cieśninie Drake`a.

Tym razem korzystamy z jej obecności na Bałtyku. Skiperem podczas rejsu Michał Pietrzykowski (etatowy skiper Selmy) wraz z co-skiperem Filipem Kołodziejem. W ciągu 9 dni postaramy się odwiedzić wiele miejsc oraz wypływać 100h stażowych wymaganych do zdobycia uprawnień Kapitana Jachtowego PZŻ. Na miejscu czeka Was kawał dobrej żeglarskiej roboty w bardzo dobrze przemyślanym stylu. Nauczycie się obsługiwać żagle w trudnych warunkach oraz pływać w ciekawym systemie wacht “schodkowych”.

Oczywiście poza odwiedzaniem Szwedzkich portów i saunowaniem będziemy skupić się na żegludze, aby każdy mógł otrzymać opinię poświadczającą odbycie 100h stażu w jednym rejsie morskim wymaganych na Kapitana Jachtowego PZŻ.

Jacht

s/y SELMA

Jacht SELMA stalowy kecz, zaprojektowany przez znanego francuskiego konstruktora Georga Azueppe-Brennera, został zbudowany w stoczni CM Merret w Bretanii. Linie teoretyczne oparto na liniach znanego w tamtym czasie z prędkości i dzielności morskiej jachtu regatowego Kriter.

Selma posiada dwa niezależne stanowiska sterowania. Jedno umieszczone w kokpicie, drugie w wygodnej sterówce. Komora zderzeniowa w dziobie, odcinane drzwiami wodoszczelnymi forpik i maszynownia, oddzielony grodzią wodoszczelną achterpik, miękkie wejście w wodę stewy dziobowej dają bezpieczny jacht do żeglugi na daleką północ lub południe. Długie, rozwijane cumy pozwalają na cumowanie w nietypowych miejscach. Sonar pomaga w nawigacji na płytkich i słabo zmapowanych akwenach.

SELMA to solidny jacht, przeznaczony do żeglugi w trudnych warunkach. Mieszczą się na niej cztery dwuosobowe kabiny dla gości, kabina rufowa dla stałej załogi, obszerny kambuz, mesa i dwie toalety. Niezależna kabina nawigacyjna (sterówka) znajduje się nad komorą silnika. Zapewnia komfort nawigowania i sterowania z osłoniętego przed wiatrem i chłodem miejsca.

SELAM została stworzona do pływania w rejonach arktycznych, na pokładzie znajduje się piec grzewczy, panuje bardzo niska wilgotność – jest bardzo sucho, jednak temperatura którą utrzymujemy w środku to około 10-12 stopni więcej niż na zewnątrz – ze względów zdrowotnych. Bądź na to przygotowany! Przyda się doby śpiwór!


Cena: 2790 PLN

W cenie:

  • czarter jachtu
  • przygotowanie jednostki do wyprawy
  • kapitan
  • ubezpieczenie załogi w okresie zaokrętowania i przebywania na jachcie (tylko KR)

Cena nie zawiera:

  • dojazdu
  • zalecanego dodatkowego ubezpieczenia w zakresie przebywania na lądzie i na wodzie (NNW i KL)
  • kasy jachtowej dot. prowiantu, paliwa i portów, zbierana i rozliczana na miejscu, około 450 PLN/osoba

Przypominamy, że zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku na mieście, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.

Chcesz płynąć? Zarezerwować miejsce? Masz pytania? Napisz: biuro@sailcamp.pl