fbpx

Nordkapp, Lofoty, zorze polarne, orki, wieloryby, trekking, renifery i przepiękne, ośnieżone fiordy. To wszystko zimą! Na pokładzie s/y Azimuth – wygodnego, 17 metrowego, stalowego jachtu, zaopatrzonego w dwa systemy ogrzewania i osłoniętą sterówkę. Na jachcie o Wasze bezpieczeństwo, komfort i wspaniałe przeżycia w czasie rejsu dbać będzie zawsze dwuosobowa załoga (skipper i co-skipper). Zimowe rejsy na Nordkapp z Polowaniem na Zorze w północnej Norwegii organizujemy już od 5 lat – zaufaj naszemu doświadczeniu i płyń z nami!

Terminy:

Trasa: Tromso – Nordkapp – Tromso
1. 16 – 25 stycznia 2023 r. – brak miejsc
2. 25 stycznia – 3 lutego 2023 r. – wolne miejsca

Trasa: Tromso – Lofoty – Bodo
3. 3 – 12 lutego 2023 r. – ostatnie miejsca

Krótka relacja z naszego rejsu w lutym 2019 r. na Nordkapp: (koniecznie w HD i z dźwiękiem!)

Nordkapp i Lofoty
W tym roku, oprócz zdobywania Nordkappu, proponujemy Wam rejs na Zorze po Lofotach. Odwiedzimy wiele, małych, norweskich wiosek, złowimy trochę świeżego dorsza na obiad, a przy odrobinie szczęścia zobaczymy jak Orki polują na zimujące w tamtym rejonie śledzie. Konkretne trasy rejsów jest uzależnione są od aktualnej pogody i będziemy na bieżąco dopasowywać ich przebieg do warunków.

Program rejsu – Nordkapp – kliknij aby rozwinąć

Po drodze odwiedzimy:

Tromso – 350 km na północ od koła podbiegunowego, nazywane “Paryżem Północy”, to największe miasto obszaru podbiegunowego w całej Skandynawii. Swoje wyprawy rozpoczynali tutaj Fridtjof Nansen i Roald Amundsen. Co roku zimą, przyciąga turystów stanowiąc doskonałe miejsce do obserwowania zorzy polarnej.

Skiervoy – typowa wioska rybacka umiejscowiona na wyspie. Teren ten zyskał nagle popularność ze względu na pojawianie się śledzi w tej okolicy. Tuż za nimi podążyły orki, które w bardzo inteligenty sposób polują na te ryby. Może uda nam się to zaobserwować!

Hasvik – mała wioska rybacka na wyspie Sørøya, zamieszkana przez około 1000 mieszkańców. To właśnie takich miejsc będziemy szukać na naszej drodze – wyrwanych z europejskich, nam bliskich, realiów.

Hammerfest – to miasto o bogatej, ale także tragicznej historii. Od czasu wybudowania w tym miejscu pierwszego kościoła w roku 1684, osada (a później miasto) była pustoszona przez dżumę, cholerę, głód i pożary. W 1809 roku Hammerfest splądrowały załogi dwóch angielskich fregat, w 1944 roku miasto zostało zbombardowane.

Havoysund – kolejna małą wioska rybacka, nasz przystanek w drodze na Nordkapp.

Nordkapp – najbardziej na północ wysuniętą część Europy, opłyniemy żeglarski “must be” i jednocześnie wpłyniemy na morze Barentsa.

Honningsvag – jedna z najbardziej na północy wysuniętych wiosek. To stąd wyruszymy autobusem na Nordkapp. Ze względu na grubą pokrywę śnieżną dojazd zimą możliwy jest tam tylko w konwoju, tylko raz dziennie. Czekają tam na nas malownicze klify i symboliczny globus do obowiązkowego zdjęcia!


Program rejsu – Lofoty – kliknij aby rozwinąć

Po drodze odwiedzimy:

Tromso – 350 km na północ od koła podbiegunowego, nazywane “Paryżem Północy”, to największe miasto obszaru podbiegunowego w całej Skandynawii. Swoje wyprawy rozpoczynali tutaj Fridtjof Nansen i Roald Amundsen. Co roku zimą, przyciąga turystów stanowiąc doskonałe miejsce do obserwowania zorzy polarnej.

Svolvaer – Svolvaer, liczące 4500 mieszkańców jest największym miastem Lofotów, położonym na południowym wybrzeżu wyspy Austvågøy. Powstała w XVI wieku osada jest ważnym portem rybackim i tutaj rozpoczniemy naszą przygodę z Lofotami. Przy dobrej pogodzi odwiedzimy również malownicze miasteczko Kabelvag.

Trollfjord – dwukilometrowej długości fiord, o prawie pionowych ścianach – to jedna z popularniejszych atrakcji na Lofotach. Zimą to miejsce jest dostępne wyłącznie od strony wody.

Nusfjord – zdecydowanie najpiękniejsza wioska na naszej trasie. Wpisana na listę UNESCO! Jest jedną z najstarszych i najlepiej zachowanych tradycyjnych osad rybaków w Norwegii. Swego czasu, i wcale nie krótko, stanowiła główny port Lofotów na szlaku połowu sztokfisza, czyli dorsza. Jednak z piedestału zepchnęły ją uprzemysłowienie i nowe technologie połowu ryb.

Reine – wioska rybacka położona na wyspie Moskenesøya w norweskim archipelagu Lofotów. To stąd pochodzi najwięcej typowych “widokówek” Lofotów. Przepiękne krajobrazy, których nie możemy pominąć na naszej trasie.

Å – to malutka miejscowość położona na samym koniuszku Lofotów. Znajduje się około 2 km na południowy zachód od miejscowości Sørvågen na wyspie Moskenesøya, w kierunku południowego krańca archipelagu Lofotów. I to właśnie w tej miejscowości kończy się malownicza droga E10 prowadząca przez cudowny archipelag. Å jest również wioską rybacką utrzymującą się z rybołówstwa i sztokfisza czyli suszonych dorszy, rarytasu tamtego archipelagu..

Bodo – Bodø to norweskie miasto portowe leżące w regionie Nordland, którego jest centrum. Jest to również ostatni port na naszej trasie.


Chcesz popłynąć z nami?
Napisz! Nie wymagamy żadnego doświadczenia żeglarskiego! Napisz: biuro@sailcamp.pl

s/y Azimuth – kliknij aby rozwinąć

O jachcie:

Azimuth to stalowy jacht posiadający wszelkie systemy bezpieczeństwa oraz systemy łączności. Jest bogato wyposażony w urządzenia elektroniczne. Ze względu na swój rozmiar zachował także komfortowy charakter. Każdy z uczestników ma swoje miejsce, a części wspólne są przestronne i pozwalają funkcjonować całej ekipie w bardzo dobrych warunkach. Jacht posiada także dwa systemy ogrzewania, co na arktycznych wodach nie jest bez znaczenia.

Warunki bytowe na jachcie Azimuth na filmie – z przymrużeniem oka

Podstawowe dane

  • nazwa jachtu: AZIMUTH
  • numer rejestracyjny: POL 18810
  • znak wywoławczy: SPG 4749
  • MMSI: 261046080
  • Nr telefonu IRIDIUM: +88 163 259 6896
  • port macierzysty: Gdańsk
  • rejestr PRS i klasa: 631811 (yKM)
  • karta bezpieczeństwa: 100/GDY2018
  • rejon żeglugi: oceaniczna bez ograniczeń
  • rodzaj kadłuba: stalowy
  • rodzaj jednostki: kecz
  • długość: 17.50 m
  • szerokość: 4.50 m
  • waga: 30 ton
  • silnik: Man 112 KM
  • zbiornik paliwa: 1 800 l
  • zbiornik wody: 1 250 l
  • generator prądotwórczy ONAN 220 V
  • dodatkowe źródła energii (panele słoneczne, elektrownia wiatrowa)
  • autopilot
  • ster strumieniowy
  • nowa elektronika Raymarine

Wyposażenie

  • sonar
  • ponton 7 os. z silnikiem 25 KM
  • grill
  • osprzęt wędkarski
  • stół do przygotowywania ryb
Bezpieczeństwo

  • 12 i 6-osobowe tratwy ratunkowe
  • kamizelki pneumatyczne 290 N – 12 sztuk
  • kombinezony wypornościowe
  • EPIRB
  • telefon satelitarny Iridium 9575 Extreme
  • AIS
  • radio UKF
  • radar
  • dodatkowy ploter

Komfort

  • 5 kabin 2-3 osobowych
  • 12 koi
  • duża kuchnia
  • kuchenka elektryczna z piekarnikiem
  • 3 lodówki
  • ekspres do kawy
  • duża mesa
  • telewizor i radio CD/USB
  • biblioteczka
  • 2 łazienki (w tym jedna z prysznicem)
  • toalety elektryczne
  • system ogrzewania WEBASTO
  • ogrzewanie z silnika
  • zabudowany kokpit
  • bimini top

Koszty:
Udział w rejsie to 3690 PLN.
W cenie:
– jacht
– skipper i co-skipper
– ubezpieczenie załogi w okresie zaokrętowania i przebywania na jachcie (NNW i KR)

Dodatkowe koszty:
– loty do i z Tromso (około 1000 zł w obie strony)
– kasa jachtowa na prowiant, porty i paliwo (około 250 NOK na osobę, na dzień)
– rekomendujemy wykupienie ubezpieczenia podróżnego uwzględniającego żeglarstwo morskie

Aby zapisać się na rejs, napisz na: biuro@sailcamp.pl