
Rejsy po największym fiordzie świata, na największej wyspie świata – Grenlandia 2023!
Terminy:
1. Akureyri (Islandia) – Scoresbysund – Ittoqqortoormiit
2. Ittoqqortoormiit – Scoresbysund – Akureyri (Islandia)
Grenlandia 2023: po doświadczeniach ubiegłych lat proponujemy Wam 11 dniowy rejs-wyprawę w opcji one-way, z wymianą załóg i powrotem/zakończeniem rejsu na Grenlandii. Dzięki temu będziemy mieli solidną dawkę żeglugi w postaci trzydniowego przelotu z lub na Islandię oraz ok. 7 dni eksplorowania fiordu.
Na rejsie zawsze będzie obecnych min. 2-3 członków załogi stałej jachtu: skipper oraz co-skipper, czasem też drugi co-skipper, wszyscy to doświadczeni przewodnicy w rejonie oraz znakomici kapitanowie. Wszyscy członkowie naszej kadry mogą pochwalić się certyfikatem AECO Svalbard & Greenland Field Staff, oraz są doświadczonymi użytkownikami broni palnej.
Od uczestników rejsu-wyprawy nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, wystarczy obycie na jachcie morskim oraz wiedza jak działa na nas morze.
Po szczegóły zapraszamy na biuro@sailcamp.pl
Scoresbysund to jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na świecie. Na całym wschodnim wybrzeżu Grenlandii znajdują się tylko dwie osady. Jedną z nich – Ittoqqortoormiit – mamy zamiar odwiedzić. Zamieszkana jest ona przez około 450 osób.
Rejs rozpisany jest na 11 dni. Ten rejs jest jednym z najbardziej wymagających, na jakie możesz się wybrać. Będziemy mieli jedynie postoje na kotwicy w fiordzie, a zwiedzać ląd będziemy poprzez desanty pontonami na plaże. Cieśnina pomiędzy Grenlandią, a Islandią charakteryzuje się występowaniem bardzo silnych sztormów. Całe wybrzeże wschodnie jest ciągle “obmywane” przez pak lodowy spływający z północy, który będziemy musieli sforsować aby dostać się do fiordu.
Podsumowując: czeka nas prawdziwie żeglarskie wyzwanie! Nie możemy się doczekać!
Program
Planowana trasa
Startujemy z Isafjordur na Islandii, dzięki czemu droga do Grenlandii będzie możliwie krótka. Rejs zaczynamy od zaprowiantowania, ształunku, szkoleń i w drogę! Po dwóch, trzech dobach żeglugi ujrzymy pierwszy lód, a może już i ląd! Na wejściu do fiordu może nas czekać forsowanie paku lodowego.
Punkt pierwszy to zakotwiczenie przy wiosce Ittoqqortoormiit, desant, poznanie lokalnej społeczności i jej zwyczajów. Spędzimy tu około doby czasu. W kolejnych dniach będziemy próbować eksplorować fiord. Vikingebugh, Danmark, Røde, C.Hofman Halvø, Jyttehavn – to punkty, które chcielibyśmy odwiedzić. W szczególności letnią bazę myśliwych Sydkap.
Co z tego planu się uda, zależy od warunków lodowych. W sumie prawie 400Nm po samym fiordzie. To plan maksimum, z czego na pewno pewne miejsca będą dla nas niedostępnie. Które? To już loteria. Pokrywa lodowa nie jest prognozowana, jest jedynie analizowany jej stan faktyczny.
Jacht
s/y PATAGONIA
s/y Patagonia to dzielny stalowy, 18 metrowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 150 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.
Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.
Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.
Wszystkie koszty związane z wyjazdem: 2700 EUR + bilety na i z Islandii.
Chcesz otrzymać szczegółową ofertę? Napisz: biuro@sailcamp.pl