fbpx

Rejsy po największym fiordzie świata, na największej wyspie świata – Grenlandia 2023!

Terminy i trasy:
1. Akureyri (Islandia) – Scoresbysund – Ittoqqortoormiit
24.07 – 3.08.2023r. – 11 dni

2. Ittoqqortoormiit – Scoresbysund – Akureyri (Islandia)
3-14.08.2023r – 11 dni

Grenlandia 2023: po doświadczeniach ubiegłych lat proponujemy Wam 11 dniowy rejs-wyprawę w opcji one-way, z wymianą załóg i powrotem/zakończeniem rejsu na Grenlandii. Dzięki temu będziemy mieli solidną dawkę żeglugi w postaci trzydniowego przelotu z lub na Islandię oraz ok. 7 dni eksplorowania fiordu.

Na rejsie zawsze będzie obecnych min. 2-3 członków załogi stałej jachtu: skipper oraz co-skipper, czasem też drugi co-skipper, wszyscy to doświadczeni przewodnicy w rejonie oraz znakomici kapitanowie. Wszyscy członkowie naszej kadry mogą pochwalić się certyfikatem AECO Svalbard & Greenland Field Staff, oraz są doświadczonymi użytkownikami broni palnej.

Od uczestników rejsu-wyprawy nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego, wystarczy obycie na jachcie morskim oraz wiedza jak działa na nas morze. Na jachcie pływamy w systemie wachtowym, wspólnie przygotowujemy posiłki, nawigujemy i obsługujemy jacht.

Scoresbysund to jedno z najbardziej niedostępnych miejsc na świecie. Na całym wschodnim wybrzeżu Grenlandii znajdują się tylko dwie osady. Jedną z nich – Ittoqqortoormiit – mamy zamiar odwiedzić. Zamieszkana jest ona przez około 450 osób.

Rejs rozpisany jest na 11 dni. Ten rejs jest jednym z najbardziej wymagających, na jakie możesz się wybrać. Będziemy mieli jedynie postoje na kotwicy w fiordzie, a zwiedzać ląd będziemy poprzez desanty pontonami na plaże.

Cieśnina pomiędzy Grenlandią, a Islandią charakteryzuje się występowaniem bardzo silnych sztormów. Całe wybrzeże wschodnie jest ciągle “obmywane” przez pak lodowy spływający z północy, który będziemy musieli sforsować aby dostać się do fiordu.

Podsumowując: czeka nas prawdziwie żeglarskie wyzwanie! Nie możemy się doczekać!

Program – kliknij

Planowana trasa

Pierwszy etap startuje z Akureyri, drugi z Ittoqqortoormiit. Na powyższej mapce mamy zaznaczoną tylko część naszych “miejscówek”, trasa po fiordzie jest również orientacyjna. W zależności od sezonu, woda dookoła wyspy Milne nie zawsze rozmarza – w związku z tym na zwiedzanie fiordu mamy przygotowane przynajmniej 3 wersje, w tym ciepłe źródła, lodowce, kajaki ect. Oba nasze rejsy mają odrobinę inną charakterystykę. Wszystkie zdjęcia na tej stronie pochodzą z naszych wypraw.

Charakterystyka terminów:

1. termin – Jest to na pewno bardziej emocjonujący termin, po drodze z Islandii napotkamy znacznie więcej paku lodowego, na pewno będziemy się przez niego przebijać w kierunku fiordu. W samym fiordzie też może być sporo “roboty”, postoje na kotwicy w zagrożeniu lodowym to unikalne doświadczenie dla każdego żeglarza. Jednocześnie przypływamy na “wiosnę”, fauna i flora budzi się do życia, jest naprawdę bardzo zielono i fenomenalnie kontrastuje to z górami lodowymi i śniegiem.

2. termin – Tutaj paku nie będzie prawie wcale, ale na pewno nie opuszczą nas olbrzymie góry lodowe, które dryfują po fiordzie cały rok. W fiordzie okres wegetacyjny jest bardzo krótki, a ten etap przypada na początek “lata” – masa, masa grzybów, które będziemy zbierać i przetwarzać, rośliny jadalne dojrzały na tyle, że można z nich śmiało korzystać a Woły Piżmowe są super aktywne, gdyż jagody właśnie dojrzały, może uda nam się jakieś spróbować przed Wołami.

Atrakcje i najważniejsze punkty we fiordzie:

Kajaki – na pokładzie mamy dwa morskie kajaki, którymi podróż w polu lodowym, to coś co nasi uczestnicy okrzyknęli najlepszą atrakcją wyjazdu!

Trekkingi – na pokładzie jest zawsze dwóch doświadczonych przewodników, którzy zabiorą Was do najciekawszych miejsc, pokażą unikatowe krajobrazy i zadbają o Wasze bezpieczeństwo, jako że jest to rejon występowania niedźwiedzi polarnych.

Wyspy niedźwiedzie – archipelag kilkunastu wysp, pomiędzy którymi zakotwiczyły góry lodowe wielkości naprawdę dużych bloków mieszkalnych.

Ofjord – tutaj znajdują się jedne z najstarszych formacji górskich na świecie – góry gnejsowe o szczytach nawet do 2000m n.p.pm.

Lodowiec Eielson – ogrom tego lodowa budzi respekt dla natury, będziecie mieli okazję samemu się przekonać.

Harefjord – Grenlandia jest zielona? To miejsce zdecydowanie to potwierdza!

Hekla Havn – Zatoka, w której znajduje się stara duńska stacja geodezyjna, “mustbe” każdej wyprawy w ten rejon.

Ittoqqortoormiit – Innuicka wioska pełna kontrastów, poczujemy tutaj zupełnie nieznaną nam kulturę.

Atrakcji na naszej wyprawie jest znacznie więcej, ale tymi najlepszymi “smaczkami” podzielimy się z Wami już na miejscu. Do zobaczenia!

Jacht – kliknij

s/y PATAGONIA

Dzielny stalowy, 18 metrowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 150 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.

Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.

Wszystkie koszty związane z wyjazdem: 2700 EUR + bilety lotnicze na i z Islandii.

Chcesz otrzymać szczegółową ofertę? Napisz: biuro@sailcamp.pl