fbpx

SailCamp Expedition – Wyspy Owcze 2023
10 dniowe rejsy – żeglowanie i zwiedzanie

W sezonie 2023 proponujemy Wam dwa rejsy obejmujące zwiedzanie tego archipelagu, jeden sztandarowy – tylko po Owczych i jeden obejmujący również żeglowanie po północnej Islandii.

Terminy dostępne w 2023 roku:

Wyspy Owcze:
1. 4-13.06.2023r. – 10 dni – brak miejsc

Wyspy Owcze i Islandia:
2. 13-26.06.2023r. – 14 dni – wolne miejsca

Mroczna bajka – te słowa najlepiej opisują klimat Wysp Owczych. Po raz szósty udamy się tam jachtem. Położone po środku morza norweskiego charakteryzują się unikatowym na skalę światową klimatem. Rejsy organizujemy na wyprawowym, 18 metrowym jachcie s/y Patagonia.

Znamy te rejony bardzo dobrze dobrze, ale co roku odkrywamy, nowe i nieznane jeszcze oblicze Wysp Owczych. W sezonach 2017, 2018, 2021 i 2022 roku, na samych Wyspach Owczych spędziliśmy w sumie ponad 5 miesięcy i pokazaliśmy je 15 załogom!


Po Wyspach Owczych pływamy już od 2017 roku! Zaufaj doświadczeniu i popłyń z nami!

O tej ofercie moglibyśmy się rozpisywać na wiele stron. Jest to nasza perełka w ofercie! Na trasie jest wiele ukrytych miejsc, znajomków, okazji spróbowania lokalnych przysmaków. Co roku czekamy na tą wyprawę jak na święta.

Chcesz wiedzieć więcej niż tutaj w ofercie? Napiszcie na biuro@sailcamp.pl i podajcie numer telefonu. Na pewno oddzwonimy!

Silne wiatry, mgły, niskie chmury, pogoda jak w ruletce tworzą niesamowitą atmosferę tego regionu. W połączeniu ze skałami wyrastającymi prosto z wody, nawet do wysokości ponad 800 m n.p.m. sprawiają, że jest to niezwykle piękny i tajemniczy zakątek naszego globu.

Naszym zdaniem, każdy powinien choć raz zobaczyć te wyspy. A najlepiej z pokładu jachtu!

Jest to bardzo burzliwy rejon, o szybko zmieniających się warunkach atmosferycznych. Jadąc z nami szczególnie pamiętaj, że morze to nieokiełznany żywioł, który lubi mieszać w planach.

Z naszego doświadczenia, w takim czasie spokojnie zrobimy 100% planu na tej trasie, a jak pogoda pozwoli, mamy przygotowane dodatkowe opcje. Szczegóły poniżej!

Program Wyspy Owcze – kliknij

Plan rejsu

Realizowany plan rejsu może znacznie różnić się od proponowanego poniżej, gdyż dobieramy trasy i wybieramy atrakcje oglądane danego dnia tak, aby pogoda była dla nich jak najbardziej odpowiednia – a jest ona tam mocno kapryśna. Jednak, finalnie, jeśli pogoda mocno nie przeszkodzi realizujemy 100% wymienionych punktów.

Dzień pierwszy
Przylot, zapoznanie z jachtem (szkolenia), zakupy, ształunek, krótki spacer po Tornshavn.

Dzień drugi
Płyniemy z Tornshavn do Klaksvik, zwiedzanie kościoła i miasteczka. Dalej, jeżeli pogoda pozwoli to płyniemy z Klaksvik do Kunoy i tam spędzamy noc, w innym przypadku do Fuglafjordur.

Dzień trzeci
Czas na kobietę-fokę i żeglugę na północ, a następnie na południowy zachód w kierunku Mykines. Będziemy mijać najlepsza widokówkę na Owczych – wodospad Mulafosur, a następnie popłyniemy na południe do Sorvagur.

Dzień czwarty
Wycieczka całodzienna na Mykines. Kilkugodzinny trekking po wyspie – siedlisko maskonurów.

Dzień piąty
Płyniemy na południe do Skopun – czeka nas tu kolejny trekking na zapierające dech w piersiach widoki.!.
Spędzamy noc i kawałek dnia na miejscu. Zwiedzamy miasteczko i lokalne klify.

Dzień szósty
Płyniemy do Tronshavn, przy dobrej pogodzie odwiedzimy największą jaskinię morską na świecie – Klemensgjogv. Wieczorem wyspa Nolsoy i mała niespodzianka!

Dzień siódmy
Zaczynamy zwiedzanie samochodami od spektakularnej drogi do Klaksvik – może ujrzymy po drodze wodospady płynące pod górę, następnie udamy się promem na wyspę Kalsoy, do wioski Trollanes i Mikladalur – z tą ostatnią wiąże się legenda o kobiecie-foce Selkie, znajduje się tam też jej posąg. Na koniec trekking na latarnię Kallur.

W planie zwiedzania samochodami mamy też lot helikopterem – który mocno jest zależny od pogody.

Dzień ósmy
Udamy się nad największe jezioro na wyspach – Leitisvatn. Tam czeka nas 3 km marszu aby ujrzeć jezioro zawieszone nad morzem! To około 3h trekkingu. Na koniec dnia odwiedzimy wioskę Gasadalur zamieszkaną przez 17 osób, która do 2004 roku była prawie całkowicie odizolowana od reszty świata, czeka tam na nas najpopularniejszy widok na wyspach! To tam jest wodospad Mulafosur.

Dzień dziewiąty
Dzień zaczniemy od wioski Kirkjubour gdzie znajduje się najstarszy zamieszkany drewniany dom – z jedenastego wieku! Następnie wioska Saksun (trawa na dachach i niesamowita zatoka) i dwie wioski Eidi i Gjov. Tutaj w zależności od sił i pogody można wpleść najwyższy szczyt Owczych (880 metrów).

Dzień dziesiąty
Zakończenie i loty powrotne.


Program Wyspy Owcze i Islandia – kliknij

Plan rejsu

Realizowany plan rejsu może znacznie różnić się od proponowanego poniżej, gdyż dobieramy trasy i wybieramy tak atrakcje oglądane danego dnia, aby pogoda była dla nich jak najbardziej odpowiednia – a jest ona tam mocno kapryśna. Jednak, finalnie, jeśli pogoda mocno nie przeszkodzi realizujemy 100% wymienionych punktów.

Dzień pierwszy
Startujemy ze stolicy Wysp Owczych – Tornshavn, zakupy, ształunek i w drogę!

Dzień drugi
Płyniemy na wyspę Nolsoy, gdzie znajduje się największa na świecie kolonia nawałników (50 000 par). Krótki spacer po mieście zwieńczymy na przepysznym fish&chips w Maggie`s.

Dzień trzeci
Dzień zaczniemy wcześnie od przelotu na wyspę Hestur, aby tam zajrzeć do największej jaskini morskiej na świecie – Klemensgjogv. Na wieczór spływamy do Skopun na wyspie Sandoy.

Dzień czwarty
Dzień czwarty, piąty, szósty i siódmy.
Zwiedzanimy Wysp Owczych samochodem – tak jak w programie rejsu tylko po Wyspach Owczych – odwiedzimy wszystkie najważniejsze punkty na Wyspach.

Dzień ósmy
Dziś przygotowania do przelotu, a następnie ponad 50h w morzu i 250 mil morskich do pokonania na Islandię!

Dzień dziewiąty
Czas upłynie nam na wachtach i życiu jachtowym – to chyba najprzyjemniejsza część rejsu, kiedy brak zasięgu GSM a wszystkie lądowe sprawy schodzą na drugi plan.

Dzień dziesiąty
Dopływamy do Seydisfjordur lub Neskaupstadur i oczwyioście idziemy odpocząć po trudach przelotu do lokalnych gorących źródeł.

Dzień jedenasty
Kolejny punkt to Raufarhofn – gdzie powstała islandzka wersja stonehenge. Przy okazji może uda nam się zjeść bardzo nietypową zupę.

Dzień dwunasty
Na noc wypływamy na wyspę Grimsey – najbardziej na północ wysuniętą wysepkę Islandii. Mieszka tam tylko kilkadziesiąt osób i przebiega przez tą wyspę koło podbiegunowe!

Dzień trzynasty
Wchodzimy do fiordu pełnego wielorybów! Tutaj na pewno zobaczymy te olbrzymie zwierzęta, po drodze zawiniemy do Dalvik lub pożeglujemy do Akureyri.

Dzień czternasty.
Dzień zakończenia i lotów powrotnych.


Dojazd

Loty na Wyspy Owcze z Polski są przez Kopenhagę i Amsterdam, a ich ceny kształtują się około 1400 zł – 2000 zł z bagażem rejestrowym ( w zależności kiedy zakupimy bilety ).

Ceny zakładały wylot z Warszawy, z jedną lub dwoma przesiadkami, w obie strony – liniami KLM. Na miejscu, z lotniska do stolicy odbierzemy Was samochodem lub przejedziemy taksówką.

W przypadku rejsu z Owczych na Islandię – należy szukać lotu na Wyspy Owcze (przylot w dniu rozpoczęcia rejsu), biletu powrotnego należy szukać z Akureyri do Reykjaviku (wylot w dniu zakończenia rejsu) – jest to lot krajowy, a następnie lotu z Keflaviku do wybranej destynacji. Między Reykjavikiem i Keflavikiem jeździ shuttle bus. Dajcie znać – pomożemy w wyborze lotów! Lot krajowy to koszt około 90-150 EUR z bagażem.

Jacht – kliknij

s/y PATAGONIA

Dzielny stalowy, 18 metrowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 120 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.

Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 12 wygodnych koi (w tym dwie podwójne), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.



Cena:
890 EUR – etap po Wyspach Owczych – 10 dni

1090 EUR – etap Islandia i Wyspy Owcze – 14 dni

W cenie:

  • miejsce na jachcie
  • przygotowanie jednostki do wyprawy
  • opieka doświadczonego, zawodowego kapitana
  • ubezpieczenie załogi w okresie zaokrętowania i przebywania na jachcie (NNW i KL)

Cena nie zawiera:

  • dojazdu
  • indywidualnego ubezpieczenia uczestnika
  • dodatkowych wydatków własnych na lądzie (resteuracje ect.)
  • kasy jachtowej około 420 EUR – szczegóły poniżej

Kasa jachtowa jest szczególnie wysoka ze względu na koszty prowiantu, które na naszej trasie są o 40% większe niż w Polsce oraz wynajem samochodów, paliwa, biletów na promy, helikopter oraz wstępy do parków. Oczywiście będziemy starali się oszczędzić możliwie dużo – część zaprowiantowania przypłynie z Polski jachtem.

W kasę jachtową wliczyliśmy:

  • prowiant do przygotowania wspólnych posiłków
  • wszelkie opłaty związane z wynajmem samochodów na miejscu, paliwem, opłatami promowymi
  • bilet na helikopter i prom do Mykines
  • paliwo do jachtu i pontonu oraz porty
  • bilety wstępu do parków i na wyspy

Przypominamy, że zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku na mieście, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.

Chcesz płynąć? Zarezerwować miejsce? Masz pytania? Napisz: biuro@sailcamp.pl