fbpx

SailCamp Expedition – Wyspy Owcze
11 dniowe rejsy – żeglowanie i zwiedzanie

Pandemia w odwrocie, na Wyspach Owczych jasne, klarowne i przystępne reguły podróżowania – więc zapraszamy Was serdecznie na bajeczną przygodę po tym tajemniczym archipelagu!

Terminy dostępne w 2021 roku:
17 – 27 lipca
27 lipca – 7 sierpnia
17 – 27 sierpnia

Mroczna bajka – te słowa najlepiej opisują klimat Wysp Owczych. Po raz piąty udamy się tam jachtem. Położone po środku morza norweskiego charakteryzują się unikatowym na skalę światową klimatem. Rejs prowadzi kapitan Filip Kołodziej, na wyprawowym, 18 metrowym jachcie s/y Patagonia. Znamy te rejony dobrze, ale co roku odkrywamy, nowe i nieznane jeszcze oblicze Wysp Owczych.

Po Wyspach Owczych pływamy już od 2017 roku! Zaufaj doświadczeniu i popłyń z nami!

O tej ofercie moglibyśmy się rozpisywać na wiele stron. Jest to nasz najciekawszy rejs w roku! Na trasie jest wiele ukrytych miejsc, znajomków, okazji spróbowania lokalnych przysmaków. Co roku czekamy na tą wyprawę jak na święta. Chcecie wiedzieć więcej niż tutaj w ofercie? Napiszcie na michal@sailcammp.pl i podajcie numer telefonu. Na pewno oddzwonimy!

Silne wiatry, mgły, niskie chmury, pogoda jak w ruletce tworzą niesamowitą atmosferę tego regionu. W połączeniu ze skałami wyrastającymi prosto z wody, nawet do wysokości ponad 800 m n.p.m. sprawiają, że jest to niezwykle piękny i tajemniczy zakątek naszego globu.

Naszym zdaniem, każdy powinien choć raz zobaczyć te wyspy. A najlepiej z pokładu jachtu!

Rejs rozpisany jest na 11 dni, z czego jeden dzień przypadają jako zapas czasowy w razie niesprzyjającej pogody. Jest to bardzo burzliwy rejon, o szybko zmieniających się warunkach atmosferycznych. Jadąc z nami szczególnie pamiętaj, że morze to nieokiełznany żywioł, który lubi mieszać w planach.

Z naszego doświadczenia, w takim czasie spokojnie zrobimy 100% planu na tej trasie, a jak pogoda pozwoli, mamy przygotowane dodatkowe opcje. Szczegóły poniżej!

Program – kliknij

Plan rejsu

Realizowany plan rejsu może znacznie różnić się od proponowanego poniżej, gdyż dobieramy trasy i wybieramy tak atrakcje oglądane danego dnia, aby pogoda była dla nich jak najbardziej odpowiednia – a jest ona tam mocno kapryśna. Jednak, finalnie, jeśli pogoda mocno nie przeszkodzi realizujemy 100% wymienionych punktów.

Dzień pierwszy
Przylot, zapoznanie z jachtem (szkolenia), zakupy, ształunek, krótki spacer po Tornshavn.

Dzień drugi
Płyniemy z Tornshavn do Klaksvik, zwiedzanie kościoła i miasteczka. Dalej, jeżeli pogoda pozwoli to płyniemy z Klaksvik do Kunoy i tam spędzamy noc, w innym przypadku do Fuglafjordur.

Dzień trzeci
Czas na kobietę-fokę i żeglugę na północ, a następnie na południowy zachód w kierunku Mykines mijając najlepsza widokówkę na Owczych – wodospad Mulafosur, a następnie na południe do Sorvagur.

Dzień czwarty
Wycieczka całodzienna na Mykines. Kilkugodzinny trekking po wyspie – siedlisko puffinów.

Dzień piąty
Płyniemy na południe do Vagur – to tutaj można najtaniej kupić słynne swetry z wodoodpornej owczej wełny!.
Spędzamy noc i kawałek dnia na miejscu. Zwiedzamy miasteczko i lokalne klify.

Dzień szósty
Płyniemy do Tornshavn z ładnymi widoczkami, może z lądowaniem na wyspie po drodze pontonem – jest jedna taka bardzo zjawiskowa.

Dzień siódmy
Zaczynamy zwiedzanie samochodami od spektakularnej drogi do Klaksvik – może ujrzymy po drodze wodospady płynące pod górę, następnie udamy się promem na wyspę Kalsoy, do wioski Trollanes i Mikladalur – z tą ostatnią wiąże się legenda o kobiecie-foce Selkie, znajduje się tam też jej posąg. Na koniec trekking na klify.

Dzień ósmy
Udamy się nad największe jezioro na wyspach – Leitisvatn. Tam czeka nas 3 km marszu aby ujrzeć jezioro zawieszone nad morzem! To około 5h trekkingu. Na koniec dnia odwiedzimy wioskę Gasadalur zamieszkaną przez 17 osób, która do 2004 roku była prawie całkowicie odizolowana od reszty świata, czeka tam na nas najpopularniejszy widok na wyspach! To tam jest wodospad Mulafosur.

Dzień dziewiąty
Dzień zaczniemy od wioski Kirkjubour gdzie znajduje się najstarszy zamieszkany drewniany dom – z jedenastego wieku! Natępnie wioska Saksun (trawa na dachach i niesamowita zatoka) i dwie wioski Eidi i Gjov. Tutaj w zależności od sił i pogody można wpleść najwyższy szczyt Owczych (880 metrów).

Dzień dziesiąty
Dzień zapasowy – żegluga wokoło Tornshavn.

Dzień jedenasty
Zakończenie i loty powrotne.

Dojazd

Loty z Polski są przez Kopenhagę, a ich ceny kształtują się odpowiednio do etapów około:
1 – 1200 PLN,
2 – 1100 PLN,
3 – 1200 PLN.

Ceny zakładały wylot z Warszawy, z jedną przesiadką, w obie strony.
Na miejscu, z lotniska do stolicy odbierzemy Was samochodem lub przejedziemy taksówką.

COVID-19

Aktualne zasady podróżowania:
Na dzień 29.04.2021, każdy po przylocie na miejsce jest testowany na lotnisku (koszt 315 DKK – około 170 zł).
Następnie można udać się do miejsca zakwaterowania (np. jacht) w oczekiwaniu na wynik testu (około kilka godzin). Następnie należy izolować się na zasadach samoizolacji przez 4-5 dni do czasu wykonania drugiego testu (darmowego). Ten czas poświęcamy na żeglugę i odwiedzanie odludnych miejsc jachtem.

Jeżeli lecimy na Wyspy Owcze przez Kopenhagę – test przed lotem do Danii nie jest wymagany!

Jacht

s/y PATAGONIA

s/y Patagonia to dzielny stalowy, 18 metrowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 120 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.

Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 12 wygodnych koi (w tym dwie podwójne), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.


Cena: 3800 PLN

W cenie:

  • jacht
  • przygotowanie jednostki do wyprawy
  • kapitan
  • ubezpieczenie załogi w okresie zaokrętowania i przebywania na jachcie (NNW i KL)

Cena nie zawiera:

  • dojazdu
  • zalecanego dodatkowego ubezpieczenia w zakresie przebywania na lądzie
  • kasy jachtowej około 420 EUR – szczegóły poniżej

Kasa jachtowa jest szczególnie wysoka ze względu na koszty prowiantu, które na naszej trasie są o 300% większe niż w Polsce oraz wynajem samochodów, paliwa, biletów na promy, helikopter oraz wstępy do parków. Oczywiście będziemy starali się oszczędzić możliwie dużo – część zaprowiantowania przypłynie z Polski jachtem.

W kasę jachtową wliczyliśmy:

  • prowiant do przygotowania wspólnych posiłków
  • wszelkie opłaty związane z wynajmem samochodów na miejscu, paliwem, opłatami promowymi
  • bilet na helikopter i prom do Mykines
  • paliwo do jachtu oraz porty
  • bilety wstępu do parków i na wyspy

Przypominamy, że zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku na mieście, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.

Chcesz płynąć? Zarezerwować miejsce? Masz pytania? Napisz: biuro@sailcamp.pl