Wellness and Sailing + ORKA

Ten rejs jest dedykowany dla Wszystkich, którzy już w domu wysiedzieć nie mogą. Chcesz zaorać trochę Bałtyku, a później wypocząć na maxa i trochę pozwiedzać? Zapraszamy! Czy wiesz że: archipelag Alandów znajduje się na wysokości Sztokholmu, pomiędzy Szwecją a Finlandią. Znajduje się tam ponad 6000 wysp i ponad 1000 marin! Niesamowite prawda? To znacznie więcej niż w Chorwacji!

Kiedy: (dwa terminy)
29 lipca – 7 sierpnia 2020r. – 1 miejsca (s/y Patagonia)
7-16 sierpnia 2020r. – 2 miejsca (s/y Patagonia)

Start/koniec: Górki Zachodnie, Gdańsk

Znasz Mazury? Alandy są znacznie atrakcyjniejszą wersją naszego pojezierza – przede wszystkim jest mniej turystów – co oznacza, że jest cisza spokój, kontakt z naturą, można odpocząć, odetchnąć od gwaru miasta.

A po drodze czeka nas szybki przelot przez Bałtyk, około +100h żeglugi na dużym, szybkim i dzielnym jachcie w obie strony!

Opis rejsu

Codzienny rytuał sauny o zachodzie słońca tuż nad wodą? To skandynawska kultura! Do tego dodajmy trochę zwiedzania, kąpiele w orzeźwiającym Bałtyku tuż po saunie, przepiękne krajobrazy i Białe Noce oraz ORKA BAŁTYKU! Zaprowadzimy Was w miejsca, nieznane, tajemnicze, będziemy stawać na kotwicy w szuwarach, dziobem do brzegu. Tego nie można przegapić, jedyny taki rejs na Bałtyku!

Zaczynamy w Górkach, pełne 4 żagle (jak się uda to postawimy wielkiego spinakera!), 18 metrów i ponad 35 ton stali rozbujamy w kierunku Alandów. Po około 50h jesteśmy w Mariehammn, zwiedzamy żaglowiec, rozkoszujemy się sauną i w ciągu 4-5 dni odwiedzamy najfajniejsze i najbardziej interesujące miejsca archipelagu. Następnie zbieramy się w przeciwnym kierunku, do Polski. Wypoczynek i długie przeloty na jednym rejsie!

Jak wygląda lato? Tak samo jak u nas, z tym że pada znacznie mniej, jest więcej słońca, mniej chmur! Niemożliwe? To urok Alandów! Przekonaj się sam!

Program rejsu

Dzień pierwszy, drugi i kawałek trzeciego.
Ształunek zakupów i wypływamy w kierunku Alandów! Około 50h i jesteśmy na miejscu. Jacht posiada 4 żagle, będzie się działo!

Dzień trzeci
Zwiedzamy Mariehammn, żaglowiec Pommern i zaznajamiamy się z lokalną kulturą.

Dzień czwarty
Płyniemy do Rodhamn – starej radiolatarni z muzeum i przemiłą gospodynią wyspy. Oczywiście o zachodzie sauna i kąpiel w Bałtyku.

Dzień piąty
Dziś płyniemy do Glada Laxen, podziwiać Alandy z góry na wieży widokowej. Po drodze może złowimy jakąś rybkę na obiad? Na wieczór zawitamy w Carskiej twierdzy i zatoce, gdzie trzymana była flota Rosyjska podczas WW I.

Dzień szósty
Kolejne miejsce – Wyspa Foglo – o bardzo bogatej historii. Znamy tam Polsko-Fińską rodzinę, która opiekuje się 650 letnim drewnianym domem, w którym działo się wiele rzeczy, m.in. przetrzymywano ostatnią wiedźmę fińską, tuż przed egzekucją.

Dzień siódmy
To taki bufor, ale jeżeli będziemy mieli czas to archipelag Alandów ma jeszcze wiele uroków i historii do pokazania, które my doskonale znamy!

Dzień ósmy, dziewiąty i dziesiąty
Znów zapinamy piąty bieg i lecimy w kierunku Gdańska ile wiatr pozwoli!


Jachty i ceny


s/y PATAGONIA

To dzielny stalowy, 18 metrowy kecz, którego plany powstały na deskach kreślarskich biura Van de Stadt Design na zlecenie prywatnego armatora. W założeniach, jacht miał być zdolny do pływania po zimnych wodach arktycznych, dlatego kadłub jednostki ma celowo wzmocniony dziób (gródź zderzeniowa) i gęsto ulokowane wręgi. Posiada również gródź oddzielającą dziobowy przedział hotelowy od mesy i szczelną maszynownię, gdzie znajduje się wysokoprężny silnik FORD SABRE 2715E o mocy 150 HP i trójfazowy generator prądu zmiennego 400 V o mocy 11 kW.

Maszynownia jachtu to również miejsce olejowego kotła centralnego ogrzewania, z którego ciepło rozprowadzane jest po przestrzeni mieszkalnej za pomocą nagrzewnic nadmuchowych. To utrzymuje wnętrze bez wilgoci nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych.

Jacht posiada 11 wygodnych koi (w tym jedna podwójna), co pozwala na komfortowe żeglowanie przez długi okres czasu. Koje wyposażone są w podwójne pasy z lotniczą klamrą chroniące przed wypadnięciem podczas znacznych przechyłów. Wielkie zbiorniki wody (2000 L) i paliwa (1250L) dają długą autonomię żeglugi.

Jest to super wygodna, wyprawowa jednostka, która została doposażona na tegoroczną wyprawę do brzegów Grenlandii Wschodniej, ale z wiadomych powodów jesteśmy zmuszeni zagospodarować ten czas na Bałtyku.


JACHT – S/Y BEE WET
Jacht BEE WET to świetnie wyposażony jacht Bavaria 49; przechodzi regularne, wymagane prawem i względami bezpieczeństwa przeglądy, posiada oceaniczną Kartę Bezpieczeństwa wydaną przez Urząd Morski w Gdyni. W 2019 roku odbyliśmy na nim wyprawę po północnej Islandii, przez Wyspy Owcze i Szetlandy do Norwegii.

Wyposażenie obowiązkowe, jak 12-osobowa. tratwa oceaniczna SOLAS, pneumatyczne środki ratunkowe (wyporność 275N), EPIRB, transponder SART, system meteo NAVTEX, system identyfikacji AIS, uzupełniają liczne udogodnienia: wzmocnione i sprawdzone na Islandii ogrzewanie Eberspacher (z 2018 roku), a także wyposażenie rozrywkowe jak instrumenty muzyczne, śpiewniki, gry planszowe (Dixit, Tajniacy, Żyrafometr, Munchkin i wiele innych) oraz książki, zarówno żeglarskie (specjalistyczne i biograficzne), jak i beletrystyczne.

Dane techniczne BEE WET:

Długość całkowita: 15,40 m
Szerokość: 4,46 m
Zanurzenie: 2,1 m
Powierzchnia pomiarowa ożaglowania: 116,4 m2
Silnik: Volvo Penta D2-75 HP
5 kabin, 3 kingstony (toalety), prysznic rufowy, ponton + silnik zaburtowy

Cena:
s/y Patagonia: 2390 PLN – 1 miejsce w pierwszym, i 2 miejsca w drugim terminie
s/y Bee Wet: 1749 PLN – brak miejsc

W cenie:

  • czarter jachtu
  • przygotowanie jednostki do rejsu
  • kapitan
  • ubezpieczenie załogi w okresie zaokrętowania i przebywania na jachcie (NNW i KL)

Cena nie zawiera:

  • dojazdu
  • zalecanego dodatkowego ubezpieczenia w zakresie przebywania na lądzie
  • kasy jachtowej dot. prowiantu, paliwa i portów, zbierana i rozliczana na miejscu, około 15 EUR/doba/osoba

Przypominamy, że zgodnie z żeglarską etykietą kapitan nie dokłada się do kasy jachtowej, a jeżeli załoga zdecyduje o zjedzeniu posiłku na mieście, rachunek kapitana powinien być uregulowany z kasy jachtowej.

Chcesz płynąć? Zarezerwować miejsce? Masz pytania? Napisz: biuro@sailcamp.pl

Wszystkie organizowane przez nas rejsy mają charakter stażowy lub stażowo – szkoleniowy. Nie są to rejsy turystyczne. Załogant czynnie uczestniczy w czynnościach związanych z prowadzeniem jachtu.

Kasa jachtowa:
Kasa jachtowa przeznaczona jest na: zakup prowiantu, opłaty portowe, paliwo do silnika. Zwyczajowo rozliczaniem kasy jachtowej zajmuje się wyznaczony z załogi skarbnik. Skipper nie uczestniczy w tych kosztach. Jeśli załoga zaplanuje posiłek na lądzie, dobry obyczaj nakazuje, by rachunek skippera uregulowany został z kasy jachtowej.


Masz pytania? Chcesz się zapisać? Zadzwoń! +48 601 320 063 Napisz! biuro@sailcamp.pl
Wszystkie zdjęcia pochodzą z naszych rejsów po Alandach!